SS 433 is one of the most exotic star systems known. Its unremarkable name stems from its inclusion in a catalog of Milky Way stars which emit radiation characteristic of atomic hydrogen. Its remarkable behavior stems from a compact object, a black hole or neutron star, which has produced an accretion disk with jets. Because the disk and jets from SS 433 resemble those surrounding supermassive black holes in the centers of distant galaxies, SS 433 is considered a micro-quasar. As illustrated in the animated featured video based on observational data, a massive, hot, normal star is locked in orbit with the compact object. As the video starts, material is shown being gravitationally ripped from the normal star and falling onto an accretion disk. The central star also blasts out jets of ionized gas in opposite directions – each at about 1/4 the speed of light. The video then pans out to show a top view of the precessing jets producing an expanding spiral. From even greater distances, the dissipating jets are then visualized near the heart of supernova remnant W50. Two years ago, SS 433 was unexpectedly found by the HAWC detector array in Mexico to emit unusually high energy (TeV-range) gamma-rays. Surprises continue, as a recent analysis of archival data taken by NASA's Fermi satellite find a gamma-ray source -- separated from the central stars as shown -- that pulses in gamma-rays with a period of 162 days – the same as SS 433's jet precession period – for reasons yet unknown. via NASA https://ift.tt/2EwsCiR
iOS 아이폰용 앱 개발을 위한 디자인시, 디자이너가 참고 해볼만한 사항들
스크랩 - http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=vowed&logNo=220525263909&redirect=Dlog&widgetTypeCall=true 저는 안드로이드와 아이폰 둘다 개발을 합니다. 안드로이드앱의 개발은 UI요소 개발이 비교적 자유료운 반면, 아이폰 개발은 디자인과 관련되서, 제한이라던지, 커스텀의 어려움이라던지 하는, 고려해야할 사항들이 좀 있습니다. 지인의 부탁으로 인해, 아이폰 개발과 관련되서, 앱 디자인시 유념해둬야 할 부분을 적어둡니다. 서두 ----- (대충보고 모두 이해하지 못하셔도 무방합니다) 안드로이드는, 처음부터 수많은 기기, 수많은 해상도에 알맞게 표현하기 위해 LinearLayout, RelativeLayout, TableLayout 등등, 레이아웃을 자동으로 잡기에 알맞게 되어있습니다. 게다가 "WrapContent"라는 옵션이 있어서, 컨텐츠의 크기에 알맞게 자동으로 자신의 뷰 크기를 결정해주는것이 아주 편리합니다. 반면, 아이폰은 단일기기, 단일 해상도만 개발해주면 되었던, 태생적 특징 때문에 "X, Y" 절대좌표를 가지고 개발을 했었습니다. 후에 "AutoLayout"이라는 개념(안드로이드의 RelativeLayout과 비슷) 이 도입되긴 합니다만, 여러 디자인 요소들사이의 상관관계를 계산하고 결국 X,Y 절대좌표를 가져버리는 특징이 있습니다. 그래서 안드로이드는 여러가지 상황에 따라 자동으로 레이아웃의 좌표, 크기등을 가변적으로 자연스럽게 표현해주기 매우 편리하지만, 아이폰은 그렇지 않습니다. 가변적인 상황이 불가능하지는 않습니다만, 귀찮은 코딩을 해줘야만 하지요. 그래서 가급적이면 아이폰 개발에 관련된 디자인을 할 때에는, 뷰 (혹은 레이아웃)의 크기를 컨텐츠의 크기에 의존적으로 가변적이...
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